Wprowadź uważność u siebie w firmie
» » Wprowadź uważność u siebie w firmie

Wprowadź uważność u siebie w firmie

 

Chcesz, aby i w Twojej firmie ludzie pracowali z nieco większą uważnością? Już wiesz, że uważność to nie miły dodatek, ale krytyczna kwestia w zarządzaniu. Nic prostszego, wykonaj te pięć kroków.


1. Stwórz wizję programu

Bardzo ważne jest, aby wizja programu była pociągająca, wspierająca budowę silnej i dobrej kultury organizacyjnej. Odpowiedz sobie czemu chcesz wdrożyć uważność do swojej firmy? Jaką kulturę pracy chcesz promować? Możesz przy tej okazji przejrzeć ogólną wizję Twojej firmy. Być może chcesz, aby ludzie pracowali z większym zaangażowaniem? Mniejszym stresem? Chcesz, aby byli mniej narażeni na wypalenie zawodowe? A może jesteś w środku zmiany i chcesz w ten sposób pomóc? Albo chcesz zbudować dobry program rozwoju talentów lub utrzymać najlepszych?


2. Otwarcie zakomunikuj swoją wizję

Kiedy uznasz, że wizja i cel programu są dla Ciebie satysfakcjonujące, otwarcie, wprost powiedz o tym własnym pracownikom. Dobrym pomysłem będzie podzielenie się swoim doświadczeniem z programów uważności, albo życiowym doświadczeniem z tego obszaru. Chodzi o to, aby stworzyć zaufanie i chęć uczestnictwa w programie.


3. Zaproponuj krótkie, proste, wykonywane w pracy ćwiczenia uważności

Zacznij od 10 minut medytacji lub uważnego ruchu przed komputerem. Chodzi o to, aby dać ludziom szansę i okazję, aby doświadczyli sami, na sobie uważności. Najlepiej zaczynać od malutkich kroczków. Przy tej okazji wyjaśnij czym jest uważność, dawaj precyzyjne instrukcje, pomagaj. Możesz skorzystać z wiedzy i pomocy kogoś, kto zna uważność lepiej, niż Ty. Pokazuj efekty ćwiczenia uważności, dawaj przykłady firm stosujących uważność, odpowiadaj na pytania.  Znajdź osoby, które są przekonane i dostarcz im dodatkowe argumenty.


4. Promuj uważność na różne sposoby

Ty też zaczynaj dzień od kilku chwil medytacji, przed spotkaniami poproś o wyłączenie wszelkich przeszkadzaczy i skupienie na temacie zebrania, dawaj ludziom czas na to, aby sami trenowali. Wysyłaj newsletter o pożytkach płynących z uważności, może zrób stronę internetową na temat uważności. Namawiaj do uważnego picia kawy. Wprowadzaj uważność do różnych zadań i czynności, tak by stała się naturalnym sposobem działania.


5. Przeprowadź pełen trening uważności.

Jest wiele możliwości zorganizowania treningu uważności dla pracowników. Może to być kurs zewnętrzny lub wewnętrzny. Jedyne, o co warto zadbać, to o dobrowolny w nim udział.


Szukasz inspiracji? Skorzystaj z rad Jenny’ego Dearborn’a, Senior Vice President SAP

Zostaw Komentarz